-
Analiza dowodów i deklaracji – praktyczne wskazówki
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Sabina Nikodemska, Marcjanna Przychocka, Mira Zdanowicz, Grzegorz Popłoński
-
Kategoria:
Zintegrowany System Kwalifikacji
-
Język:
pl-PL
-
BŁĄD W DYDAKTYCE Przyczyny powstawania, mechanizmy, szanse dydaktyczne
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Krzysztof Biedrzycki, Marcin M. Chrzanowski, E. Barbara Ostrowska
-
Kategoria:
PISA
-
Dzieci w świecie neuroróżnorodności a kształtowanie kompetencji potrzebnych na rynku pracy. Jak wspierać dzieci w rozpoznawaniu, rozumieniu i pokonywaniu wyzwań neuroróżnorodności. Poradnik dla nauczycieli
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Joanna Mesjasz
-
Kategoria:
Kariera bez barier
-
Dzieci w świecie neuroróżnorodności a kształtowanie kompetencji potrzebnych na rynku pracy. Jak wspierać dzieci w rozpoznawaniu, rozumieniu i pokonywaniu wyzwań neuroróżnorodności. Poradnik dla rodziców.
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Joanna Mesjasz
-
Kategoria:
Kariera bez barier
-
Instytucje certyfikujące w Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji. Pakiet powitalny
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Zespół ZSK
-
Kategoria:
Zintegrowany System Kwalifikacji
-
Język:
pl-PL
-
Jak pomagać? Tranzycja osób z niepełnosprawnościami ruchowymi na rynek pracy
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Paweł Wolski
-
Kategoria:
Kariera bez barier
-
Jak pomóc uczniowi będącemu w kryzysie psychicznym? Współpraca międzysektorowa w sektorze oświaty w kontekście zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Kamila Lenkiewicz
-
Kategoria:
Szkoła dostępna dla wszystkich
-
Język:
pl-PL
-
Jak się uczyć przyjemnie i efektywnie? Vademecum dla uczniów klas I-III
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Ewa Frołow, Anna Rutkowska, Katarzyna Chyl, Wiesława Mitulska
-
Kategoria:
Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?
-
Język:
pl-PL
-
Jak się uczyć przyjemnie i efektywnie? Vademecum dla uczniów klas IV–VIII
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Bernadetta Czerkawska, Ewa Frołow, dr Dorota Nawrat-Wyraz, Michał Rostworowski, Katarzyna Chyl, Łukasz Tanaś, Małgorzata Ostrowska, Janina Stojak, Sylwia Żmijewska-Kwiręg
-
Kategoria:
Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?
-
Język:
pl-PL
-
Jak się uczyć przyjemnie i efektywnie? Vademecum dla uczniów szkół ponadpodstawowych
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Dorota Nawrat-Wyraz, Ewa Frołow, Bernadetta Czerkawska, Michał Rostworowski, Katarzyna Chyl, Łukasz Tanaś, Małgorzata Ostrowska, Katarzyna Pelc, Katarzyna Pijanowska, Janina Stojak, Maciej Wojdyna, Sylwia Żmijewska-Kwiręg
-
Kategoria:
Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?
-
Język:
pl-PL
-
Jak uczyć się na studiach? Poradnik dla studentek i studentów
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Zespół Badań Nauczycieli i Dydaktyki IBE PIB
-
Kategoria:
Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?
-
Język:
pl-PL
-
Jak uczyć, by uczniowie myśleli samodzielnie? Rozwijanie krytycznego myślenia w klasie
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Krzysztof Biedrzycki, Wioleta Dobosz-Leszczyńska, Barbara Ostrowska, Paweł Penszko
-
Kategoria:
Międzynarodowe badania kompetencji
-
Język:
pl-PL
-
Jak wspierać dziecko i nastolatka w samodzielnym uczeniu się? Vademecum dla rodziców uczniów
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Anna Rutkowska, Ewa Frołow, Bernadetta Czerkawska, Michał Rostworowski, Dorota Nawrat-Wyraz, Katarzyna Chyl, Łukasz Tanaś, Małgorzata Borowska-Leszczyszyn, Anna Cieślak, Bogusława Jastrząb, Jolanta Okuniewska, Michał Szczepanik, Sylwia Żmijewska-Kwiręg
-
Kategoria:
Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?
-
Język:
pl-PL
-
Jak wspierać nauczycieli w organizacji i monitorowaniu samodzielnego uczenia się uczniów? Vademecum dla dyrektorów
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Anna Rutkowska, Ewa Frołow, Bernadetta Czerkawska, Michał Rostworowski, Dorota Nawrat-Wyraz, Katarzyna Chyl, Łukasz Tanaś, Małgorzata Borowska-Leszczyszyn, Anna Cieślak, Bogusława Jastrząb, Jolanta Okuniewska, Michał Szczepanik, Sylwia Żmijewska-Kwiręg
-
Kategoria:
Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?
-
Język:
pl-PL
-
Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się? Vademecum dla nauczycieli klas I-III
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Monika Staszewicz, Dominika Walczak
-
Kategoria:
Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?
-
Język:
pl-PL
-
Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się? Vademecum dla nauczycieli klas IV-VIII
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Monika Staszewicz, Dominika Walczak
-
Kategoria:
Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?
-
Język:
pl-PL
-
Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się? Vademecum dla nauczycieli szkół ponadpodstawowych
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Dorota Nawrat-Wyraz, Ewa Frołow, Bernadetta Czerkawska, Michał Rostworowski, Katarzyna Chyl, Łukasz Tanaś, Anna Konarzewska, Małgorzata Ostrowska, Katarzyna Pelc, Janina Stojak, Maciej Wojdyna, Sylwia Żmijewska-Kwiręg
-
Kategoria:
Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?
-
Język:
pl-PL
-
Kilka słów o metodyce pracy nauczyciela. Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Anna Duda-Machejek, Marta Koch-Kozioł, Katarzyna Leśniewska
-
Kategoria:
Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży
-
Język:
pl-PL
-
Kompetencje (w) przyszłości. Praktyczny przewodnik
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Kinga Białek, Magdalena Swat-Pawlicka
-
Kategoria:
Kariera bez barier
-
Kompetencje cyfrowe uczniów w Polsce – co wiemy z badań międzynarodowych?
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Paweł Penszko
-
Kategoria:
Międzynarodowe badania kompetencji
-
Krytyczne myślenie, ocena wiarygodności informacji. Wnioski z międzynarodowych badań edukacyjnych i przeglądu literatury.
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Paweł Penszko, Olga Wasilewska
-
Kategoria:
Międzynarodowe badania kompetencji
-
Kwalifikacje a potrzeby uczących się dorosłych
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Milena Maj, Julita Pieńkosz
-
Kategoria:
Zintegrowany System Kwalifikacji
-
Język:
pl-PL
-
Lęk przed matematyką – charakterystyka, uwarunkowania, interwencje
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Monika Szczygieł, Nina Bażela, Tomasz Knopik
-
Kategoria:
Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży
-
Mapa drogowa. Jak(ą) wybrać ścieżkę edukacyjno-zawodową? Materiał informacyjny dla uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi, rodziców, nauczycieli, specjalistów i doradców zawodowych
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Karolina Domańska, Karina Kasperek, Aleksandra Potocka, Dorota Nawrat-Wyraz
-
Kategoria:
Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży
-
Metoda Bilansu Kompetencji w międzykulturowym poradnictwie zawodowym. Potencjał i bariery
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Anna Bilon-Piórko
-
Kategoria:
Zintegrowany System Kwalifikacji
-
Metody i narzędzia w bilansie kompetencji. Podejście praktyczne
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Sylwia Korycka-Fortuna
-
Kategoria:
Zintegrowany System Kwalifikacji
-
Młodzi w świecie technologii cyfrowych. Diagnoza zagrożeń i przewodnik po dobrych praktykach dla nauczycieli i wychowawców dzieci i młodszych nastolatków
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Beata Krzywosz-Rynkiewicz
-
Kategoria:
Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży
-
Język:
pl-PL
-
Możliwości rozwoju zawodowego osób o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych w warunkach transformacji cyfrowej gospodarki
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Piotr Kaczmarek - Kurczak
-
Kategoria:
Kariera bez barier
-
Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria 1. Tom 1. Rozwój dziecka. Wczesne dzieciństwo
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Magdalena Czub
-
Kategoria:
Entuzjaści edukacji
-
Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria 2. Tom 1. Opieka i wychowanie. Wczesne dzieciństwo
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Karolina Appelt, Monika Mielcarek
-
Kategoria:
Entuzjaści edukacji
-
Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria 3. Tom 1. Edukacja w okresie dzieciństwa i dorastania. Wczesna edukacja dziecka
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Aleksandra Kram, Monika Mielcarek
-
Kategoria:
Entuzjaści edukacji
-
Język:
pl-PL
-
Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria 4. Tom 2. Monitorowanie rozwoju w okresie dzieciństwa i dorastania. Rozpoznanie zasobów dziecka i środowiska rozwoju. Wiek przedszkolny
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Aleksandra Kram, Monika Mielcarek
-
Kategoria:
Entuzjaści edukacji
-
Opisywanie kwalifikacji wolnorynkowych, sektorowych i nadawanych po ukończeniu studiów podyplomowych
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Piotr Bordzoł, Agnieszka Grabowska, Małgorzata Musialik, Magdalena Welle, Natalia Kopeć-Panek
-
Kategoria:
Zintegrowany System Kwalifikacji
-
Prace domowe. Wyniki badań dotyczących prac domowych i ich efektywności edukacyjnej
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Paweł Penszko, Michał Sitek, Olga Wasilewska
-
Kategoria:
Międzynarodowe badania kompetencji
-
Język:
pl-PL
-
Praktyczne wskazówki dotyczące technik i narzędzi wykorzystywanych w procesie Metody Bilansu Kompetencji oraz rekomendacje dotyczące rozwoju kompetencji miękkich doradcy edukacyjno-zawodowego
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Magdalena Kamieniecka
-
Kategoria:
Zintegrowany System Kwalifikacji
-
Język:
pl-PL
-
Praktyki czytelnicze polskich uczniów
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Krzysztof Biedrzycki
-
Kategoria:
Międzynarodowe badania kompetencji
-
Przegląd rozwiązań zagranicznych i rekomendowane modele zewnętrznego zapewniania jakości walidacji i certyfikowania
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Bartłomiej Walczak
-
Kategoria:
Zintegrowany System Kwalifikacji
-
Język:
pl-PL
-
Przewodnik po polskim systemie edukacji dla uczniów i rodziców/opiekunów z doświadczeniem migracyjnym
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Sylwia Antonowicz, Anna Dzięgiel, Izabella Kucharczyk, Katarzyna Rodziewicz, Janusz Samarow
-
Kategoria:
Szkoła dostępna dla wszystkich
-
Język:
pl-PL
-
Przyjmowanie perspektywy – polscy piętnastolatkowie w badaniu PISA
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Alicja Weremiuk
-
Kategoria:
Międzynarodowe badania kompetencji
-
Raport z ogólnopolskich badań potrzeb kadr systemu oświaty w zakresie zasobów dydaktycznych i metodycznych dostosowanych do zróżnicowanych potrzeb dzieci i młodzieży. Przedszkola – szkoły – placówki doskonalenia
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Izabella Lutze, Maria Jankowska
-
Kategoria:
Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży
-
Rejestry kwalifikacji w krajach unijnych
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Wolfgang Denk, Barbi Svetec, Ana Tecilazić Goršić, Brigitte Bouquet, Jana Admine, Robert Ziółkowski, Bartłomiej Głowacki, Marcin Będkowski, Łukasz Budzynowski, Wojciech Stęchły, Ľubica Gállová, Shelia Dunn
-
Kategoria:
Zintegrowany Rejestr Kwalifikacji
-
Język:
pl-PL
-
Storytelling w doradztwie zawodowym. Praca z uczniami i uczennicami ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Anna Stadnik-Wójtowicz, Katarzyna Radzikowska
-
Kategoria:
Kariera bez barier
-
Stosowanie Metody Bilansu Kompetencji w pracy z uczniami słabosłyszącymi oraz g/Głuchymi
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Anna Martyniuk-Białecka, Agata Jasińska
-
Kategoria:
Zintegrowany System Kwalifikacji
-
Język:
pl-PL
-
Sztuczna inteligencja (AI) jako megatrend kształtujący edukację. Jak przygotować się na szanse i wyzwania społeczno-gospodarcze związane ze sztuczną inteligencją?
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Marcin Będkowski, Jakub Brdulak, Jan Fazlagić, Michał Janiszewski, Dariusz Jemielniak, Ligia Kornowska, Cezary Piekarski, Aleksandra Przegalińska, Joanna Rabiega-Wiśniewska, Jakub Stęchły, Wojciech Stęchły, Jacek Szołtysek, Maciej M. Sysło, Mirosław Usidu
-
Kategoria:
Zintegrowany Rejestr Kwalifikacji
-
Język:
pl-PL
-
Trudności w pełnieniu roli ucznia – uwarunkowania, przejawy, kierunki oddziaływań w kontekście kompetencji potrzebnych na rynku pracy
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Beata Ciupińska
-
Kategoria:
Kariera bez barier
-
Wspieranie uczniów z doświadczeniem migracyjnym i z rodzin zróżnicowanych kulturowo w tranzycji na rynek pracy w rozwijaniu kompetencji transferowalnych
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Adam Gogacz
-
Kategoria:
Kariera bez barier
-
Zastosowanie Metody Bilansu Kompetencji (MBK) w pracy z dziećmi i młodzieżą o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych
-
Typ:
Artykuł
-
Autor:
Monika Zakrzewska, Marzena Bałtowska-Jucha
-
Kategoria:
Zintegrowany System Kwalifikacji
-
Język:
pl-PL